اخبار

جلسه کمیته استانداردهای اعتبار بخشی و بین المللی سازی دانشگاه برگزار شد

جلسه کمیته استانداردهای اعتبار بخشی و بین المللی سازی دانشگاه با حضور نماینده معاونت آموزشی ،نماینده امور بین الملل دانشگاه و معاونین آموزشی و اداری و مالی دانشکده ها در محل دانشکده بهداشت و در راستای آشنایی با نحوه ی ارزیابی داخلی دانشگاه در مقایسه با معیار های وزارت متبوع و با استانداردهای بین المللی سازی برگزار شد.

جلسه کمییه  استاندارد های اعتبار بخشی و بین المللی سازی دانشگاه با حضور نماینده معاونت آموزشی ،نماینده امور بین الملل دانشگاه و معاونین آموزشی و اداری و مالی دانشکده ها در محل دانشکده بهداشت در راستای آشنایی با نحوه ی ارزیابی داخلی دانشگاه در مقایسه با معیار های وزارت متبوع و با استانداردهای بین المللی سازی برگزار شد.

در این جلسه دکتر بهزاد کرمی متین نماینده معاونت آموزشی دانشگاه اظهار داشت :در دنیا دانشگاه هایی مورد توجه قرار دارند که توانسته باشند اعتبار دریافت کرده باشند و گرفتن اعتبار راهی برای آسان تر شدن معرفی و شناسایی موقعیت علمی و پژوهشی دانشگاه به جهانیان و راهی برای برقرار ی تعامل و ارتباط محسوب می شود.

دکتر کرمی متین افزود:وزارت بهداشت،درمان و آموزش پرشکی در این راستا قدم های مؤثری برداشته است و مراحلی که لازمه ی رسیدن به این هدف است را مشحص نموده و به دانشگاه ها اعلام کرده  است که یک خود ارزیابی داخلی داشته باشند تا بعد از انجام مقایسه با معیارهای  مد نظر وزارت متبوع و رسیدن به نقاط ضعف و قوت و سپس مرتفع نمودن کمبود ها ،دانشگاه ها خود را برای رساندن به سطح استانداردهای بین المللی سازی  با آماده کنند .

وی اظهار نمود:ما بهمن ماه سال گذشته اولین جلسه در این مورد را تشکیل و تاکنون آنچه که طبق نظر وزارتی  و استانداردهای بین المللی سازی بایستی ارزیابی شود را در قالب لوح فشرده آماده و جهت مشاهده در اختیار دانشکده ها قرار می دهیم که امر خود مقایسه ای را انجام دهند.

دکتر کرمی متین اشاره کرد که اعتبار بخشی بین المللی در زمینه های (رشته ای،فرآیندی و دانشگاهی می باشد) و اکنون  ارزیابی مورد نظر در زمینه ی دانشگاهی خواهد بود و این می طلبد که دانشگاه برای ارتقاء همه جانبه و مورد نظر کمیته ی عالی اعتبار بخشی و بویژه برای طراحی پورتال فارسی و انگلیسی بایستی از افراد ماهر و متخصصی استفاده شود که  بتوانند دانشگاه را به خوبی معرفی و سایر همکاران را به نحو مطلوبی آموزش دهند.

وی از مؤسسات بین المللی آمریکا و انگلیس که امر استانداردسازی را انجام می دهند نام برد و گفت ما نباید منکر فاصله داشتن با معیار های آبین المللی  باشیم و بایستی سعی کنیم با همکاری مطلوب در این مسیر حرکت کنیم.

 در ادامه ی این جلسه ،آقای پروین کارشناس  امور بین الملل دانشگاه و معاونین آموزشی و اداری و مالی دانشکده ها نیز با  بیان گوشه هایی از نارسایی ها و کمبود هاب موجود ،پیشنهادات و نظرات خود و همچنین راهکارهای لازم برای سریع تر کردن روند رسیدن به اهداف مورد ارزیابی را  بیان داشتند.

۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید