اخبار

روز آمار و برنامه ریزی در دانشکده بهداشت برگزار شد

آمار

مراسم گرامیداشت روزملی آمار وبرنامه ریزی با حضور مسئولان دانشکده بهداشت،مدیر گروه ، اعضای هیأت علمی و دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای گروه آمار زیستی دانشکده بهداشت در محل سالن کنفرانس این دانشکده برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر افشین الماسی مدیر گروه آموزشی آمارزیستی دانشکده بهداشت، با تبریک روز آمار و برنامه ریزی و قرائت پیام دبیر انجمن ملی آمار ایران، تاریخچه تأسیس انجمن ملی آمار ایران را تشریح کرد و در خصوص اهمیت  و اثرات مثبت و کار آمد آمارزیستی در تحقیقات و سپس برنامه ریزی بر اساس نتایج حاصل ازآن سخن گفت و تلاش در این زمینه را برای اساتید و دانشجویان امری ضروری برشمرد.

 وی اظهار داشت: اگرروش های علمی آماردر اجرای طرح های پژوهشی بطور صحیح بکار گرفته شوند قطعا نتایج تحقیقات می تواند در حل بسیاری از مشکلات بویژه در حوزه سلامت نقش آفرینی کند.

دکتر مجتبی لیمویی معاون آموزشی دانشکده بهداشت دیگر سخنران این مراسم بود که بیان داشت:آمار همواره در پیشرفت و توسعه مؤثر بوده است و هرچه در این زمینه تلاش بیشتر شود ما با نتایج درست تر وپیشنهادات علمی مستدل بهتری در حل کمبودهای جامعه مواجه خواهیم شد.

معاون آموزشی دانشکده بهداشت افزود: اگر آمار درستی از موضوعاتی که در بوته پژوهش قرارمی دهیم بدست آوریم به تبع می توانیم برنامه ریزی های مناسبی هم برای مرتفع نمودن کمبود های حوزه سلامت جامعه تدوین کنیم و در غیر اینصورت  نمی شود به مؤثر بودن تحقیقات خود امیدوار باشیم .

 در ادامه این مراسم مسئولان دانشکده بهداشت و مدیر گروه آمار زیستی به نقش مؤثر اعضای بورد تخصصی آمار زیستی بویژه دکتر کاظم محمد به عنوان استاد پیشکسوت و مجرب آمار زیستی در راه اندازی مقطع دکترای این رشته دردانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره و از دیدگاه مثبت و علمی و مساعدت های ایشان تقدیر و تشکر کردند.

در پایان این جلسه اعضای هیئت علمی آموزشی گروه آمار زیستی و دانشجویان درحال تحصیل اولین دوره راه اندازی مقطع دکترای این رشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰
روابط عمومی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید