اخبار

راه اندازی پنج کانون سلامت محله به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

راه اندازی پنج کانون سلامت محله به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

 

      به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی دکتر منصوری معاون اجتماعی دانشگاه در خصوص راه اندازی کانونهای سلامت محلات با بیان اینکه سلامت حقی همگانی است که احقاق آن نیازمند پاسخگویی کلیه دستگاهها ، نهادهای دولتی و خصوصی و نیز مسئولیت پذیری تمامی مدیران با مشارکت اقشار جامعه مي باشد گفتند در این راستا با بهره مندی از ظرفیت های موجود حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همسو با سایر دانشگاه های سراسرکشور و با بهره گیری از حمایت های همه جانبه ریاست دانشگاه از برنامه های اجتماعی سلامت محور مطابق با شیوه نامه اجرایی تشکیل کانون و مجمع سلامت محله با حمایت و همکاری شهرداری، نمایندگان مردمی، نمایندگان دستگاه های دولتی و نمایندگان معتمدین و مراکز علمی اقدام به راه اندازی کانون های سلامت محلات در سطح استان نموده است.

  معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  افزودند بر این اساس تاکنون 5 مورد کانون سلامت محله  را در مناطق  مختلف شهری  (کانون سلامت محله جعفرآباد، کانون سلامت محله مسکن ،کانون سلامت محله گل نرگس در شهرک ژاندارمری، کانون سلامت محله کوثر در منطقه 22 بهمن و کانون سلامت محله شهرستان روانسر ) را راه اندازی نموده ایم و در ادامه در منطقه آقاجان و همچنین شهرکهای صدرا ، پردیس و منطقه ظفر را در دست بررسی داریم.

  ایشان با اشاره به اینکه دو کانون سلامت محله گل نرگس وکانون سلامت محله کوثر با مشارکت و همکاری معاونت  اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی شهرداری کرمانشاه صورت گرفته است گفتند راه اندازی کانونهای سلامت محلات به منظور مشارکت سایر دستگاه ها در بحث ارتقاء سلامت اجتماعی از جمله برنامه‌های اولویت دار معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است.

  دکتر منصوری در ادامه بیان داشتند این کانون سلامت محلات با برنامه ریزی و استراتژی هایی همچون آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز ، جمع آوری اطلاعات پایه ای محلات  و تشکیل بانک اطلاعاتی ، استفاده از ظرفیت سمن ها ، استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل گری همچنین استفاده از ظرفیت رابطین و سفیران سلامت ، تشکیل کارگروه های موضوعی در کانون های سلامت محلات ، تعمیم و گسترش کانون ها به لحاظ کمی و کیفی راه اندازی شده است .

   وی همچنین گفت در این زمینه از شبکه سازی بین کانون ها با شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه و سایردانشگاهها با بهره گیری از شبکه های مجازی به منظور انسجام در فعالیت ها بهره گیری لازم به عمل آمده است.

   ایشان در ادامه عنوان داشتند این معاونت درجهت توانمند سازی کانونها ، فرمانداران سلامت مدار، تبلیغات محیطی جهت راه اندازی کانون سلامت محلات، استفاده از ظرفیت مساجد( ائمه جماعات)  نسبت به فراخوان عمومی اقدام نموده است.

    دکتر منصوری همچنین افزوند در جهت مشارکت مردمی و اجرایی نمودن فعالیتهای کانونها به عنوان تشکل اجتماعی محور این حوزه ، اختیار انتخاب نام و لوگوی کانون سلامت، دبیر و جانشین دبیر کانون ها را به عهده اعضاء کانون سلامت محله واگذار کرده است .

   ایشان در خاتمه به ظرفیت سنجی کانون ها، ذینفعان و ... ( شناسایی نقاط قوت محلات) ، تدوین برنامه عملیاتی، پروژه های میدانی، مناسبتی و ... بسیج دست اندرکاران سلامت  اشاره کردند  و در راه اندازی و استقرار کانونها از عضویت فرمانداران، شهرداران، مدیران کل، فرماندهان بسیج و ... رایزنی و حمایت سایر سازمان ها در سطح استان ها (ذینفعان سلامت) قدردانی نمودند.

 

رسانه جدید

 

رسانه جدید

 

رسانه جدید

 

 

 

۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید