اخبار

دستاوردهای برنامه سلامت سالمندان طی چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی

دستاوردهای برنامه سلامت سالمندان طی چهل سال پس از پیروزی  انقلاب اسلامی

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد : در سال های پس از انقلاب اسلامی کشور ایران به مدد توسعة اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت، به میانگین سنی بالاتر و امید به زندگی بیشتری دست یافته است.

وی افزود : بدیهی است افزایش امید به زندگی، با افزایش درصد جمعیت سالمند همراه بوده و سالخوردگی جمعیت یک دست آورد مثبت و یکی از افتخارات ما است.

دکتر شکیبا همچنین اضافه کرد: در این راستا مراقبت دوره ای سالمندان در کنار آموزش شیوه زندگی سالم می تواند با کاهش بار بیماری و افزایش امید به زندگی توأم با سلامت، به سالمندی سالم و فعال منجر شود.

v    افزایش امید به زندگی از 50 سال به رقمی بالاتر از 73 سال در سالهای اخیررسیده که از دلایل عمده این افزایش  پس از انقلاب اسلامی به شرح زیر می باشد:

Ø     ارائه مراقبتهای لازم نظیر معاینات دوره ای ، آزمایشات و بررسیهای پارا کلینیکی ( آزمایشات قند و چربی ، غربالگری سرطانهای شایع روده و پستان )

Ø     آموزش بهبود شیوه زندگی سالم دردوران سالمندی

Ø      ارزیابی تغذیه، فعالیت بدنی، سلامت روان، و... توسط مراقبین سلامت، ماماها، پزشکان، کارشناسان تغذیه وسلامت روان در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت ومراکز جامع سلامت و توزیع رایگان مکمل یاری ویتامین دی وکلسیم دی در صورت لزوم 

Ø      مراقبت از سالمند ناتوان در منزل و ارائه خدمات ویژه جهت افراد بیمار ( فشارخون، دیابت، سوء تغذیه و... )

۲۶ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید