اخبار

دکتر محمدی رییس دانشگاه در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت

دکتر محمدی رییس دانشگاه در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت
 
 
دکتر محمدی رییس دانشگاه در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت گفت: جلسات با اعضای هیات علمی دانشگاه جزو بهترین جلسه های کاری محسوب می شود چرا که ارتقا کیفیت آموزش و رسیدگی به مسائل و مشکلات دانشکده ها از اولویت های ما در دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: اعضای هیات علمی، موتور پیشران دانشگاه، مملکت ، اقتصاد، صنعت ،فرهنگ و تحقیقات کشور هستند و جایگاه آنها جایگاه بسیار ارزنده ای است .
 
به گفته وی پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه های مختلف علمی، تحقیقاتی و فناوری و موفقیت های کسب شده در زمینه های مختلف مرهون تلاش و زحمات اعضای هیات علمی است که مغز متفکر دانشگاه هستند.
 
دکتر محمدی گفت: در حوادث اخیر اعضای هیات علمی با مدیریت و هدایت صحیح دانشجویان باعث شدند دانشجویان و دانشگاهیان کمترین آسیب را ببینید.
 
وی اظهار داشت: از اساتید عزیز تشکر می کنم که به خوبی در همه زمینه های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی ، علمی و آموزشی دانشجویان را به درستی هدایت می کنند و آن ها را مانند فرزند خود می دانند.
 
رئیس دانشگاه با بیان اینکه دانشکده بهداشت با وجود اساتید پیشکسوت و برجسته ای که دارد گفت: یکی از بهترین دانشکده های ما از نظر تولید علم است و ۵۰ درصد اساتید با H-Index (اچ ایندکس) بالا در این دانشکده هستند و از افتخارات ما محسوب می شود.
 
وی افزود: برنامه های توسعه ای خوبی در تمام زمینه ها در دانشگاه در حال انجام است ، در سفر رییس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای  اجرای  پروژه  دانشکده پزشکی و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه دانشکده دندانپزشکی اختصاص یافته است و خوشبختانه در زمینه های مختلف بهداشتی درمانی حرکت دانشگاه رو به جلو است.
 

 

کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی، مهمترین مشکل دانشکده بهداشت است

همچنین دکتر یحیی صفری رئیس دانشکده بهداشت گفت: دانشجویان دانشکده بهداشت کرمانشاه در گروههای آموزشی مهندسی بهداشت محیط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بهداشت حرفه ای در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. 

 

به گفته وی تعداد هفت نفر از اعضای هیات علمی در رشته مهندسی بهداشت محیط، پنج نفر در گروه بهداشت حرفه ای، چهار نفر در گروه بهداشت عمومی، هفت نفر از اعضای هیات علمی در گروه اپیدمیولوژی، پنج نفر در گروه آمار زیستی و شش نفر نیز در گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در دانشکده بهداشت کرمانشاه به تدریس می پردازند.

 

دکتر صفری راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیستHSE، خریداری مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه ها، راه اندازی آزمایشگاه هیدرولیک، راه اندازی واحد پراتیک دانشگاه، تشکیل کمیته کارآموزی، تجهیز مرکز رسانه های آموزشی و پیگیری تاسیس رشته های تحصیلات تکمیلی را از مهمترین اقدامات انجام شده در شش ماهه گذشته در این دانشکده دانست.

 

وی اظهار داشت: مهمترین مشکلاتی که با آن مواجه هستیم کمبود فضای فیزیکی و فرسودگی ساختمان دانشکده و کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی به ویژه در تحصیلات تکمیلی است.

 

دکتر صفری گفت: فراهم ساختن امکانات رفاهی جهت اعضای هیات علمی، ارتقاء اعضای هیات علمی ، تامین بودجه و منابع مالی، برطرف نمودن مشکل گرمایشی ساختمان دانشکده، تامین تجهیزات ویژه آزمایشگاهی و عدم استفاده از ظرفیت دانشکده در تصمیم گیری های کلان بهداشتی در استان از دیگر مواردی است که نیاز به رسیدگی و توجه دارد.

 

در ادامه دکتر وزیری معاون آموزشی دانشگاه نیز عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دانشکده بهداشت کرمانشاه،  راه اندازی PHD رشته اپیدمیولوژی در این  دانشکده از اولویت های معاونت آموزشی است و پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

 

به گفته او اعتبار لازم جهت تهیه و خریداری تجهیزات بخش پراتیک دانشکده، خرید ابر رایانه و لپ تاپ در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی در دانشکده  اختصاص خواهد یافت و فراهم ساختن تجهیزات  آموزشی مورد نیاز، کمک بسیار خوبی به حوزه تحصیلات تکمیلی و PHD خواهد بود.

 

همچنین مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز اظهار داشت: آموزش و فراهم ساختن امکانات و زیرساخت های لازم در راستای افزایش و ارتقاء کیفیت آموزشی در دانشکده ها از اولویت های دانشگاه است، چرا که هر افتخاری که دانشگاه کسب می کند مربوط به حوزه های آموزش و پژوهش می باشد . 

 

وی با بیان اینکه بهبود و افزایش فضای فیزیکی دانشکده ها از مهمترین دغدغه های مسئولان دانشگاه است گفت: بر این اساس تا جایی که امکان دارد، اعتبارات لازم در راستای ارتقاء فضای فیزیکی دانشکده ها اختصاص خواهد یافت.

 

مهندس کریمی گفت: در این راستا پروژه های بزرگ دانشکده پزشکی و دانشکده دندانپزشکی در حال اجرا می باشد و تامین اعتبار شده است و راه اندازی این پروژه ها فضای فیزیکی این دانشکده ها را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد.

 

همچنین دکتر جلیلی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با بیان اینکه اعتبار ما در دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری حاصل زحمات اعضای هیات علمی دانشکده ها می باشد گفت: با تلاش هایی که در این راستا انجام شده و با توجه به شاخص های وزارت بهداشت، می توانیم رتبه های خوبی در حوزه فناوری و تحقیقات دانشجویی و مقالات پژوهشی و طرح های ارسالی به دست آوریم.

 

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل های ارائه شده از سوی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در حال حاضر طرح های تاثیر گذار بر سلامت و موثر بر رفع معضلات جامعه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته وی در صورت ارائه طرح های تاثیرگذار و اثر بخش در جامعه در دانشکده ها و در صورت تصویب طرح، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای اجرای آن اختصاص خواهد یافت.

 

گفتنی است در این نشست اعضای هیات علمی و مدیر گروه های آموزشی در خصوص مسائل و چالش های دانشکده مباحثی را مطرح کردند.

۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید