آغاز عملیات اجرایی ساختمان MRI بیمارستان امام خمینی(ره) سنقر
عملیات اجرایی ساختمان مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی با حضور دکتر سروش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، حجتالاسلام والمسلمین حسینیکیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ، دکتر مستوفی مشاور رئیس دانشگاه در امور شهرستانها، فرماندار شهرستان، دکتر مهری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و جمعی از مسئولان آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم با تأکید بر سیاست تمرکززدایی و توسعه خدمات تخصصی در شهرستانها، تقویت زیرساختهای درمانی را از اولویتهای اصلی دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: توسعه امکانات تشخیصی و درمانی در مناطق مختلف استان، نقش مهمی در ارتقای عدالت در سلامت و کاهش نیاز بیماران به مراجعه به مرکز استان دارد.
دکتر سروش با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرستانهای استان، عملکرد شهرستان سنقر را در این حوزه مطلوب ارزیابی کرد و بر استمرار برنامههای توسعهای دانشگاه در بخشهای مختلف سلامت تأکید نمود.
وی همچنین از برنامهریزی برای آموزشی شدن بیمارستانهای شهرستانی خبر داد و افزود: این اقدام زمینهساز ارتقای کیفیت خدمات، توسعه فعالیتهای آموزشی و افزایش توانمندی مراکز درمانی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابعاد اجرایی این پروژه گفت: برای تأمین و خرید دستگاه MRI اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان و برای احداث ساختمان اختصاصی آن حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است که مجموع اعتبار اولیه پروژه را به ۱۵۰ میلیارد تومان میرساند.
وی افزود: با توجه به نوسانات اقتصادی و افزایش هزینههای تجهیزات پزشکی و ساختوساز، پیشبینی میشود اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهرهبرداری از این مرکز به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که تأمین آن در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
دکتر سروش در پایان ابراز امیدواری کرد با تکمیل این پروژه، دسترسی مردم شهرستان سنقر و کلیایی به خدمات پیشرفته تصویربرداری پزشکی تسهیل شده و گام مؤثری در ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی منطقه برداشته شود.
۱تیر ماه ۱۴۰۵