اخبار

موافقت اولیه با راه اندازی PhD رشته اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت

موافقت اولیه با راه اندازی PhD رشته اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت

دکتر محمدرضا سیاوشی عضو بورد تخصصی پژوهشی در جلسه­ای که به منظور ارزیابی و بررسی وضعیت فعالیت مرکز بورد تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت دانشگاه و با حضور معاون آموزشی، معاون پژوهشی رئیس دانشکده، رئیس مرکز و جمعی از اساتید دانشکده بهداشت برگزار گردید گفت: مراکز تحقیقاتی بایستی با نیازسنجی، پژوهش و ارائه راهکارهای لازم به حل مشکلات جامعه کمک کنند.

دکتر سیاوشی درخصصو تصویب نهایی مرکز و صدور مجوز پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی(Ph.D.by research) در دانشکده بهداشت گفت: این رشته در برخی کشورها نهادینه شده و توانسته جوابگوی خواسته­ای باشد که نظام سلامت از آن دارد و کشورها که در ابتدای مسیر قرار دارد. باید با شناخت کافی از وظایف فارغ­التحصیلان این رشته به انتخاب و پذیرش دانشجویان پویا، فعال و توانمند از لحاظ علمی و پژوهشی بپردازد و اساس کار و هدف را بر انجام صحیح و مؤثر تحقیقات بنیادین و ارتباطات مناسب با دانشگاه­های معتبر دنیا و بهره­گیری از دانش و تجربه­ی مراکز تحقیقاتی پیشرفته بگذارد.

وی فعالیت­های پژوهشی صورت گرفته در این مرکز و سابقه پژوهشی استاد راهنمای پیشنهادی دکتری تخصصی پژوهشی (دکتر فرید نجفی) را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی پژوهشی بایستی نگاه وزارت بهداشت و انتظارات نظام سلامت را مد نظر قرار داد و دانشجویان پذیرش کرد که از لحاظ علمی و پژوهشی دارای رتبه­بندی باشند و بتوانند اهداف مد نظر وزارت متبوع را اجراء نمایند.

وی پذیرش دانشجوی ناتوان را یک آفت دانست و توصیه کرد از پذیرش دانشجویان ناتوان فقط بخاطر بومی بودن یا آشنا بودن پرهیز کنید و ملاک را بر توانمندی شما بگذارید.

در این جلسه دکتر بهزاد کرمی­متین رئیس مرکز با بیان فعالیت­ها صورت گرفته این مرکز طی سالهای گذشته و کسب رتبه 7 در بین 138 مرکز تحقیقاتی در سراسر کشور در سال 1393 و فعالیت­های بیش از پیش آن اشاره و به بیان استراتژی، خط مشی پژوهشی و ارتباط آن با صنعت و جامعه پرداخت و توجه مسئولان وزارت متبوع، دانشگاه و استان را جهت ارتقای آن مؤثر دانست.

در ادامه جلسه دکتر فرید نجفی (استاد راهنمای دکترای تخصصی پژوهشی) هدف از تقاضای راه­اندازی این رشته را مؤثر بودن فعالیت فارغ­التحصیلان این رشته در راستای ارتقائ سلامت برشمرد و اظهار داشت این رشته ما را با دنیایی از علم مواجه می­کند و اجرای طرح کوهورت کرمانشاه در شهر روانسر با حضور این رشته می­تواند نقش بسیار زیادی در رسیدن وزارت متبوع به اهداف مدنظر داشته باشد.

دکتر بهروز حمزه معاون و تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر یحیی پاسدار رئیس دانشکده بهداشت هم با بیان توانمندی­های دکتر فرید نجفی و امکانات و بستر مناسب ایجاد شده دانشکده بهداشت راه­اندازی این رشته را خواستار شدند.


بازدید عضو بورد دکترای تخصصی پژوهشی
بازدید عضو بورد دکترای تخصصی پژوهشی
بازدید عضو بورد دکترای تخصصی پژوهشی
بازدید عضو بورد دکترای تخصصی پژوهشی 

 

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۲۳:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید