اخبار

نشست توسعه الگوهای خصوصی­سازی در نظام آموزشی دانشگاه­های علوم­پزشکی منطقه سه در کرمانشاه برگزار شد.

نشست توسعه الگوهای خصوصی­سازی در نظام آموزشی دانشگاه­های علوم­پزشکی منطقه سه در کرمانشاه برگزار شد.

نشست روند توسعه الگوهای خصوصی­سازی در نظام آموزشی دانشگاه­های علوم­پزشکی منطقه 3 کشور و نحوه­ی واگذاری امور آموزشی به بخش خصوصی و فواید و اثرات آن در ارتقاء این بخش، در کرمانشاه برگزار شد.

جلسه­ی دانشگا­های منطقه 3 کشور (ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان) در کرمانشاه (محل دبیرخانه­ی دوره­ای این منطقه) و با شرکت دبیران کارگروه­های خصوصی­سازی دانشگاه­های ایلام، کردستان و کرمانشاه و همچنین نماینده معاونت آموزشی دانشگاه کرمانشاه، رؤسا و مدیران آموزشی دانشکده­های بهداشت، داروسازی، پرستاری و مامایی، پزشکی، پیراپزشکی و دندان­پزشکی برگزار گردید و شرایط واگذاری و مزایا و نیازمندی­های آغاز این طرح به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

در این جلسه دکتر بهزاد کرمی­متین دبیر کار گروه خصوصی­سازی دانشگاه علوم­پزشکی کرمانشاه گفت: طرح برون­سپاری نظام آموزشی طرحی جدید و در راستای اجرای بخشی از اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و پرداختن به این ابراز حساسیت خاصی برخوردار ا ست و نیاز به دقت، مطالعه و بررسی تجربیات مراکز و مؤسساتی دارد که در این راستا دارای سوابقی هستند.

دکتر بهزاد کرمی­متین افزود: ما برای اینکه بتوانیم بخش نظام آموزشی را با تحول و پیشرفت همراه سازیم، وظیفه­ای سنگین در این مسیر داریم و تهیه­ی برنامه­ریزی و شیوه­­نامه­های نیازسنجی شده و جامع جزو وظایف ماست.

دبیر کارگروه خصوصی­سازی دانشگاه کرمانشاه اضافه کرد: برای اجرای این طرح و به منظور تهیه­ی شیوه­نامه­ای کارگشا، مطالعات کتابخانه­ای مهمی صورت گرفته و وضعیت تعدادی از کشورهای اروپایی در این زمینه بررسی و مطالعه شده است و بسته­ای حدوداً 40 صفحه­ای بیان شرایط واگذاری بخش آموزشی به بخش خصوصی تهیه شده است و از طریق دانشکده­ها برگه پیشنهادها به اعضای هیأت علمی تحویل گردیده است که بتوانیم از بارش افکار و تجربیات و خرد جمعی استفاده نموده و با برنامه­ریزی مناسب وارد اجرای این طرح شویم.

دکتر کرمی­متین اظهار داشت اگر ما بتوانیم برنامه­ای جامع و مفید تهیه و شیوه­­نامه­های مناسب تنظیم کنیم این طرح از حالت موجی و مقطعی خارج خواهد شد و اجرای آن استمرار پیدا می­کند.

وی اجرای این طرح را کاهش هزینه­های دولت و کوچک­تر شدن بدنه­ی دولت و حضور و مشارکت بخش خصوصی دانست که می­تواند رونق و پیشرفت قابل ملاحظه­ای را بدنبال داشته باشد و بایستی ما بتوانیم از دانش به عنوان مولدی سود ده بهره بگیریم که بخش خصوصی ما را به این مهم نزدیک می­کند.

در ادامه جلسه دکتر عبیدا... فرجی دبیر کارگروه خصوصی­سازی دانشگاه علوم­پزشکی کردستان گفت:

اجرای این طرح حرکت به سوی دانشگاه­های نسل سوم است که وظیفه­ سه­گانه­ای شامل آموزش، پژوهش و مشارکت در امور اقتصادی و اجتماعی جامعه را بر عهده دارد.

دکتر فرجی افزود: برون سپاری نظام آموزشی که حضور بخش خصوصی و رقابتی را به همراه دارد بسیار طرح با اهمیت و ارزشمندی است و می­تواند آموزش را متحول سازد. اما لازمه­ این تحول و پیشرفت تهیه و ارائه­ی شیوه­نامه­های مناسب و در خور شأن این طرح است و در صورت اجرا سپردن امور به دست شرکت­های توانمند و ماهر است.

دکتر افرا خسروی دبیر کارگروه خصوصی­سازی دانشگاه­ علوم­پزشکی ایلام به عنوان سخنران دیگر جلسه گفت:

بدیهی است برون سپاری امور آموزشی و انجام آن از سوی بخش خصوصی که رقابت و بهینه­سازی در دستور کار دارند می­تواند در ارتقاء این بخش مؤثر باشد و از دیگر دستاوردهای ا جرای این طرح ایجاد مراکز علمی و شرکت­های دانش محور با حضور استادان و اعضای هیأت علمی است که کاهش پرداختی­های دولت به همراه دارد.

دکتر خسروی افزود با اجرای این طرح می­توان کلنیک­های تخصصی حرفه­ای ایجاد و با همکاری و پیشتیبانی دانشگاه و ارائه مباحث علمی به آنها، آن مراکز را تقویت نمود و خدمات تشخیصی، درمانی، مراقبتی و پایش را به بهترین وجه در مراکز جامع تخصصی ارائه داد.

وی اجرای این طرح را مثبت ارزیابی و اظهار داشت این طرح حضور بخش خصوصی در بدنه­ی دولت و حضور استادان و متخصصان در شرکت­ها و مؤسسات خصوصی را پر رنگ­تر می­کند و نتایج مطلوب ارائه خدمات را افزایش خواهد داد.


جلسه خصوصی سازی
جلسه خصوصی سازی
جلسه خصوصی سازی

 

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۴:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید