اخبار

بازدید استاندار کرمانشاه جناب آقای مهندس رضایی و دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت

بازدید استاندار کرمانشاه جناب آقای مهندس رضایی و دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت

استاندار محترم و هیأت همراه و ریاست دانشگاه در معیت رئیس، معاونین و اعضای هیئت علمی دانشکده، از آزمایشگاه رفرانس بازدید نمودند. دکتر یحیی پاسدار رئیس دانشکده بهداشت در مورد امکانات موجود و اینکه این امکانات در طول یکسال گذشته رونق چشمیگری داشته توضیحاتی بیان داشتند. پس از بازدید از آزمایشگاه تغذیه و Media lab  جلسه­ای در محل سالن کنفرانس دانشکده  تشکیل شد. در ابتدای جلسه آقای دکتر پاسدار، پس از معرفی اساتید دانشکده بهداشت، در مورد سابقه و تاریخچه تأسیس دانشکده بهداشت از سال 1376 تاکنون و توضیحاتی کلی و اجمالی در مورد رشته­ها و مقاطع تحصیلی فعال در دانشکده بیان داشتند.

دکتر پاسدار اذعان داشتند: متأسفانه در دانشکده فضای کافی آموزشی، سالن سمینار و سالن امتحانات وجود ندارد. آزمایشگاه­ها در حال حاضر مناسب و کافی است ولی برای پذیرش دانشجو در مقاطع بالاتر نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته­ می­باشد. برای نمونه دستگاه GC-Mass که بسیار ضروری و مورد نیاز است در حال حاضر در دانشکده وجود ندارد.

 

بعد از سخنان و ارائه گزارشات توسط رئیس، معاونین و اعضای هیأت علمی دانشکده، استاندارد محترم بیان داشتند که استان کرمانشاه به عنوان مرکزیت امکانات و پیشرفت­ها در غرب ایران نیاز به توجه ویژه­ای از سوی مسئولین دارد. ایشان در ادامه گفتند: پژوهش­های دانشگاهی باید مبتنی بر نیاز مردم جامعه باشد و مردم، محور توسعه باشند به نحوی که بتوان جامه عمل به تن علم پوشاند.

استاندار با اعلام آمادگی برای حمایت از برنامه ریزی های اصولی دانشگاه که بتواند منشا تحول اساسی باشد ، افزود : ما باید سلامت را بسیار جدی پیگیری کنیم . تحول در بخش سلامت می تواند باعث تحول و پیشرفت در بسیاری از زمینه ها میشود و دانشگاه می تواند با ارائه مقالات و راهکار لازم به صنعت کمک کند و کشاورزی را هم متحول سازد.

رضایی اظهار داشت : برای پیشرفت در هر کاری باید وقت گذاشت ، برنامه ریزی داشت و بودجه و اعتباراتی تعیین نمود و چه چیزی مهمتر از سلامت جامعه است و این وظیفه اکنون به عهده دانشگاه گذاشته شده و استانداری هم با تمام توان برای رونق بخش سلامت آماده است و باید در شورای سلامت استان جوانب امر ، بحث و کارشناسی شده و قدم های موثری برداریم. جناب آقای مهندس رضایی در ادامه فرمودند: با توجه به اینکه بهداشت از نیازهای ضروری هر جامعه­ای می­باشد در این راستا توجه ویژه­ای به این موضوع خواهیم داشت و تا حد امکان سعی در برآورده نمودن نیازهای دانشکده بهداشت به عنوان هسته بهداشتی استان خواهیم کرد.

 

در این بازدید دکتر نجفی یکی از اساتید دانشکده بهداشت گفت : در تمام دنیا دانشکده های بهداشت به عنوان منشا تحولات اساسی در آن جامعه شناخته شده و توجه به ارتقای تحصیلات تکمیلی می تواند دانشکده بهداشت را توسعه دهد که دانشگاه با جدیت پیگیر افزایش رشته های تحصیلی است که بیشتر از درمان به بحث پیشگیری و راه های مبارزه با بیماری ها و مشکلات زیست محیطی پرداخته شود.

 

در ادامه بنا به درخواست استاندار، توضیحاتی توسط جناب آقای پروفسور علی الماسی، در مورد ریزگردها و مطالبی توسط جناب آقای دکتر مقداد پیرصاحب در مورد کیفیت آب و فاضلاب استان بیان شد. دکتر پیرصاحب ابراز داشتند که سموم و فلزات وضعیت نامطلوبی را در این زمینه ایجاد کرده­ است.

 

در خصوص سمینار "استاندارد، توسعه و سلامت" نیز جناب آقای دکتر بهزاد کرمی­متین گزارشی ارائه نمودند. ایشان بیان داشتند که نتیجه این سمینار پیاده­سازی استانداردهای ISO در سیستم­های خدمات درمانی از جمله در بیمارستان­ها بوده است.

بازدید استانداراستاندار5بازدید استاندار4بازدید استاندار3

۲۳ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید