اخبار

ایام محرم و زیارت عاشورا در دانشکده بهداشت

 

در ایام محرم زیارت عاشورا و مراسم سینه­زنی سرور و سالار شهیدان با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشکده بهداشت برگزار می­گردد. در این مراسم قرائت زیارت عاشورا توسط مداهان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رنگ و بوی عزای حسین (ع) را بر فضا حاکم ساخته است و شرکت­کنندگان در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم می­ریزند.

آری، عاشورا نهضتی پر رمز و راز است و نقطه عطفی در مواجهه تاریخ اسلام با کفر و الحاد و جاه­طلبی که پس از قرن­ها همچنان خون پاک حسین (ع) و یاران با وفایش در جوشش است و موجب تجمع محبان و دوستداران خاندان نبوّت و امامت در فضایی بی­ریا می­شود، تا راه امام حسین (ع) زنده بماند و فلسفه عاشورا با شعار ”هیهات منا الذله” تا نهضت امام مهدی (عج) ادامه پیدا کند.

مسلمانان دریافته­اند که ”هیهات منا ­الذله” یک موضوع شخصی نبوده بلکه انسانی و التزام به عقاید انسان و خدا را مطرح نموده است. عاشورا یادآور حریّت، آزادگی، دینداری، منطق، ظلم­ستیری و انتخاب شهادت در مقابل تسلیم خفت­بار است.

آری امام حسین (ع) با شهادت خود و یارانش فرمانبرداری از پست­فطرتان را رد کرد و کرامت و بزرگی حسین (ع) و دیگر شهدا بخاطر عمل به دستورات دین بوده است.

عاشورا درس اخلاق، خودباوری، کرامت انسانی و رد کردن دنیا در مقابل آخرت را به ما می­آموزد و ما مسلمانان باید در هر برهه­ای از زمان با الگو قرار دادن نهضت کربلا در مسیر پیامبر (ص) و ائمه معصومین حرکت کنیم و در مقابل وعده­ها و ترفندهای دشمنان اسلام تسلیم نشویم.

و آنچنان که امام هدف از نهضت خود را؛ زنده نگه داشتن سنت جدش، اجرای فریضه­ی امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بیان داشته است ما هم برای عمل به این موارد تلاش کنیم. 

۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید