اخبار

نوشابه ((پروبیوتیک)) با مشارکت دانشگاه و صنعت در کرمانشاه تولید می شود.

نوشابه ((پروبیوتیک)) با مشارکت دانشگاه و صنعت در کرمانشاه تولید می شود.

برای اولین بار درکشور، دانشیار دانشکده بهداشت، نوشابه گازدار پروبیوتیک با مضرات کاهش یافته در مقایسه با نوشابه های معمولی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کاهش دهنده قند خون را اختراع کرد .

دکتر احسان صادقی دانشیار گروه صنایع غذایی دانشکده بهداشت و مخترع این محصول گفت: نوشابه گازدار "پروبیوتیک" نوشابه ای است که فرآیند تولید علمی و آزمایشگاهی آن با همکاری جمعی از پژوهشگران گروه صنایع غذایی با موفقیت انجام پذیرفته است و با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرحله پیگیری برای قرارگرفتن در خط تولید انبوه قراردارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: نوشابه "پروبیوتیک" با روش های علمی تهیه و تولید شده و نسبت به نوع نوشابه های معمولی مضراتش کاهش یافته و با افزایش میکرو ارگانیسم ها، مصرف آن می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون نیز موثر باشد.

 وی افزود : این نوشابه 20% کمتر از نوشابه های معمولی قند دارد و با توجه به ذائقه مصرف کننده گان  می توانیم تا 50% کاهش دهیم.

دکتر صادقی حذف افزودنی های نگهدارنده و اضافه کردن مواد خوراکی مجاز از مزیت آن دانست و اظهار داشت مصرف این نوشابه در درمان برخی بیماریهای ویروسی و تاثیر بر درمان بیماری سندروم روده تحریک پذیر و .... موثر است .

این عضو هیات علمی در سخنان خود اضافه کرد کارخانه "روزنوش آدینه " حامی مالی و سرمایه گذار اصلی در این طرح و اکنون در تلاش برای قرار گرفتن در خط تولید انبوه می باشد.


نوشابه پروبیوتیک
نوشابه پروبیوتیک
نوشابه پروبیوتیک

۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید